הצטרפו אלי בפייסבוק

 כל הזכויות שמורות למיכל קליין נגר

בנייה ועיצוב אתר: אסנת קדמי - Kinspirit Designs

בלוג 

פוסטים אחרונים

September 5, 2018

July 30, 2018

Please reload

ארכיון
Please reload

חיפוש תגיות

על אוכל- לגוף ולנפש...

היי,


מה יש בו, באוכל, שתופס מקום כל כך חשוב בתרבות שלנו? למה לאוכל, המשמש צורך קיומי, מתלווים כל כך הרבה היבטים רגשיים? האם לא מדובר בהרגלים הניתן לשנותם?


רבות נכתב ודובר על אוכל, על האם היהודייה, על המחסור באוכל בתקופות שונות ועל הרצון לפצות... "שרק לא ילך לישון רעב"..., "העיקר שיאכל משהו..." מכירים את הסיטואציות בהן ילד מקבל מכה או מאוכזב וישר מציעים לו משהו מתוק? מכירים את התלות במוח בין אוכל למסכים? כך, בעצם, נוצרו הרגלים אשר קלקלו את המנגנון הטבעי של רעב ושובע, כי הרי כבר לא מדובר ברעב ושובע, כי אם בצורך רגשי.


ההרגלים החדשים של אכילה מול מסכים, של אכילת מתוק או פחמימות כפיצוי, של אכילת ג'אנק פוד מתוך רצון "לתקתק" את העניינים ולסיים עם המטלה המעיקה המכונה "ארוחת ערב", שעות העבודה הארוכות של הורים והיעדרותם מהבית, הדוגמא האישית שההורים מהווים ושעות רבות מול המסכים והיעדר פעילות גופנית מספקת- כל אלו הובילו לכך שבישראל – 1/4 מהילדים בעודף משקל!

 

ישנם שני מרכיבים המשפיעים על השמנת יתר:
1. המרכיב הגנטי- עליו אין לנו השפעה. לא כולנו נולדנו להיות רזים, מדובר בהתפלגות נורמאלית באוכלוסייה.
2. המרכיב ההתנהגותי- ההרגלים, ההתנהגויות שאנו בוחרים להראות לילדינו ולהכניס אל תוך הבית- עליו יש לנו השפעה.

 

ישנם ילדים שיש להם הרגלי אכילה טובים, אוכלים בריא, ארוחות מסודרות, יושבים ליד שולחן, שותים המון מים, מבצעים פעילות גופנית וממעיטים באכילת ממתקים, ולמרות זאת, בשל המרכיב הגנטי, יהיו בעודף משקל. במצב הזה, אין הרבה מה לעשות, שכן הרגלי האכילה שלהם טובים ואין לנו השפעה על המרכיב הגנטי.

 

ישנם ילדים שהרגלי האכילה שלהם פחות טובים וכאן יש לנו, ההורים, יכולת השפעה.

 

בכל מקרה, חשוב להעצים כל ילד בנקודות החוזקה שלו, ללא קשר למשקלו או למבנה גופו.

 

 

אז מה אנו, כהורים, יכולים לעשות על מנת להכניס הרגלים מקדמי בריאות לתוך הבית?

 

*קודם כל, להחליט מהם הגבולות שלנו, מהם העקרונות אותם אנחנו רוצים להעביר לילדינו. חשוב לזכור שאנחנו מחליטים מה ייכנס לבית (ובאיזו תדירות)  ומה לא ייכנס לבית.

 

*לא לייצר עניין גדול בנושא האוכל. חשוב לצאת מנקודת הנחה שילד רעב אוכל.

 

*קיום ארוחות משפחתיות מסודרות ליד שולחן האוכל (ללא מסכים) והפיכתן לזמן איכות משפחתי.

 

*התייחסות לכל בני הבית באופן אחיד, ללא קשר למשקל הגוף. לא נכון לאסור על ילד לאכול מאכלים מסוימים, בעוד שאר בני הבית אוכלים אותם.

 

*כדאי להגיש את האוכל בכלים כללים, לאפשר בחירה בין אפשרויות ולתת לכל ילד להחליט מה הוא רוצה לשים בצלחת שלו ולאכול, מתוך המבחר המוצע.

 

*להפסיק לדבר במושגי "דיאטה" ולהתחיל לדבר על "אורח חיים בריא" בבית.

 

*"נאה דורש, נאה מקיים"- דוגמא אישית של ההורים.

 

 

 

שלכם,

מיכל קליין-נגר- 052-8957315

יועצת משפחתית, מדריכת הורים ומרצה.

(משתייכת לצוות היועצות של מרכז מיכל דליות). 

 


 

 

Share on Facebook
Please reload

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now